Direct hulp bij
Meest gestelde vragen
Voor het lenen van een hulpmiddel kunt u naar één van onze winkels komen, zie de locaties. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee als u een hulpmiddel wilt lenen of huren. Als u voor iemand anders hulpmiddelen haalt, dient u ook zijn/haar legitimatiebewijs te tonen. Ook op onze website, www.cruc.nl, kunt u 24 uur per dag bestellen.
Een hulpmiddel lenen via de website, werkt net zo als een andere online bestelling. U kiest een hulpmiddel uit de collectie uitleen hulpmiddelen en doorloopt het bestelproces. In veel gevallen is het lenen van een hulpmiddel gratis. Dit komt omdat het vaak wordt vergoed door zorgverzekeraars of omdat u lid bent van ledenverenigingen, zie hier het overzicht.
De gratis leenperiode is vaak maximaal 26 weken. Zie hier de landelijk vastgestelde lijst van hulp- middelen die u gratis kunt lenen. Deze hulpmiddelen worden via uw zorgverzekering vergoed. Indien gewenst bezorgen we ze gratis bij u thuis. Voor enkele artikelen (bijvoorbeeld een hoog-laag bed of een tillift) heeft u een verwijsbrief nodig van een verpleegkundige of (huis)arts. Klik hier om gelijk een hulpmiddel te lenen.
Heeft u het hulpmiddel niet meer nodig? Dan kunt u het terugbrengen naar één van onze zorgwinkels. Omdat wij samenwerken met uitleenservices door heel Nederland, kunt u het ook elders bij medipoint retourneren. Zie hier een overzicht van de winkels.
Mocht het voor jou niet mogelijk zijn om het hulpmiddel zelf weg te brengen, dan kun je het hulpmiddel ook laten ophalen door DHL. U dient dan het volgende retourformulier op de website in te vullen. Bij alle uitleenartikelen geld dat ze ook gratis opgehaald kunnen worden.
Wanneer u op werkdagen voor 16:00 besteld, is het de volgende werkdag al in huis! De cliënt ontvangt de avond voor de bezorging een ingesproken bericht met het tijdsblok van de bezorging. Als de bezorging op maandag plaatsvindt, wordt het bericht al op zaterdagmiddag verstuurd. Als het e-mailadres van de cliënt beschikbaar is, wordt het tijdsblok alleen per e-mail verstuurd. Het is ook mogelijk om op de dag van levering via track & trace te bekijken hoe laat de chauffeur komt. Hiervoor kunt u terecht op medipointlevert.nl. Zorg ervoor dat er iemand aanwezig is om de hulpmiddelen aan te nemen en voor ontvangst te tekenen. Dit kan bijvoorbeeld een partner, mantelzorger of buur zijn.
Het huren van een zorghulpmiddel werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere online bestelling. U kiest een hulpmiddel en doorloopt het bestelproces. Een klein verschil is dat wij u na het plaatsen van de bestelling even bellen. Dit doen we om u op weg te helpen en de aanvraag om te zetten in een bestelling.
Verhuurhulpmiddelen kunt u ook zelf ophalen in onze zorgwinkels. Locatie Groningen: CRUC Hulpmiddelenservice, UMCG (Winkelstraat) Locatie Rotterdam: Zorgwinkel Erasmus MC, Zimmermanweg 3 (naast hoofdingang).
Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om de huurhulpmiddelen te laten bezorgen tegen vergoeding. Vind de specifieke retourprocedures bij de productbeschrijving. De prijzen zijn verschillend en de factuurperiode (dagelijks, wekelijks, maandelijks) is verschillend per huurhulpmiddel. Dit staat duidelijk aangegeven in het overzicht van verhuur hulpmiddelen.
Iedere 4 weken ontvangt u een factuur van het betaalbedrag. Schrik niet als u na afloop nog een factuur krijgt. Nadat u het hulpmiddel hebt teruggebracht, is er vaak nog een klein resterend bedrag dat betaald moet worden. Dit hangt af van het laatste betaalmoment en of de factuurperiode dagelijks, wekelijks of maandelijks is. Klik hier om gelijk een hulpmiddel te huren!
Er gelden verschillende retour procedures voor de verschillende verhuurartikelen.
Loophulpmiddelen en rollators
Loophulpmiddelen en rollators kunt u terugbrengen naar een van onze zorgwinkels. Omdat wij samenwerken met uitleenservices door heel Nederland, kunt u deze ook elders bij medipoint retourneren. Zie hier een overzicht van de medipoint winkels. Mocht het voor jou niet mogelijk zijn om het hulpmiddel zelf weg te brengen, dan kun je het hulpmiddel ook laten ophalen door DHL. U dient dan het volgende retourformulier op de website in te vullen. Het ophalen van een hulpmiddel bedraagt €7,50.
Borstkolven
Bij het huren van een symphony borstkolf geld dat ze weer ingeleverd moeten worden in een van onze zorgwinkels. Mocht het echt niet lukken om de borstkolf op locatie in te leveren, neem dan contact met ons op en dan kun je in overleg de kolf opsturen.
Baarkruk
Bij baarkrukken geld dat de huurprijs inclusief een postNL of DHL pakketzegel is voor de retourzending. Binnen de 5 weken dienen deze hulpmiddelen dan ook retour gedaan te worden. Bevalbaden Deze kunt u terugbrengen naar een van onze zorgwinkels. Of ook kunt kiezen om deze op te laten halen voor €8,50
Krukken zijn erg makkelijk te huren of te kopen. U kunt krukken al kopen vanaf €23,75! Daarnaast is er ook de optie om te huren vanaf €24,99. De krukken kunt u huren of kopen op één van de locaties of online. Houd uw zorgpas, legitimatiebewijs en bankpas bij de hand.
Helaas worden de eenvoudige loophulpmiddelen (waar ook looprekken, wandelstokken en rollators onder vallen) niet vergoed door de zorgverzekeraar of de gemeente. Als je krukken huurt en aangesloten bent bij een samenwerkende ledenvereniging, dan hoeft u in veel gevallen niets te betalen. Kijk bij de voordelen van jouw ledenvereniging of het huren van krukken voor u gratis is Verder zijn de elleboogkrukken in verschillende maten, met verschillende handvaten en kleuren, voordelig te koop in onze webshop.